Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

TRUDNOŚCI EDUKACYJNE

1. DIAGNOZA

  • badania diagnostyczne uczniów zgłoszonych do Poradni z powodu trudności w nauce,
  • ustalenie przyczyn niepowodzeń szkolnych,
  • rozpoznawanie indywidualnych potrzeb oraz mocnych stron uczniów,
  • ustalenie form pomocy.

2. KONSULTACJE

  • konsultacje dla rodziców (prawnych opiekunów) i nauczycieli,
  • konsultacje (za zgodą rodziców) z innymi specjalistami (w tym ze środowiska medycznego).

3. PORADY I KONSULTACJE

  • indywidualne porady i konsultacje dla uczniów, rodziców i nauczycieli dotyczące przezwyciężania trudności szkolnych.

4. TERAPIA

  • indywidualna / grupowa terapia psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna.

5. MEDIACJE

  • pełnienie roli mediatora w konfliktach: uczeń-szkoła, uczeń-rodzic, szkoła-rodzic.

6. INTERWENCJE:

  • interwencje w środowisku ucznia w celu zapewnienia odpowiednich form pomocy.

7. DZIAŁALNOŚĆ INFORMACYJNO-SZKOLENIOWA:

  • szerzenie wiedzy z zakresu problematyki trudności szkolnych (w tym m.in. dysleksji, dysortografii i dysgrafii itd.) poprzez Internet, publikacje prasowe, ulotki, materiały opracowywane dla rodziców i nauczycieli.

8. WYKŁADY, PRELEKCJE, WARSZTATY

  • dla uczniów, rodziców i nauczycieli, mające na celu zapobieganie niepowodzeniom szkolnym i przeciwdziałanie występującym trudnościom szkolnym.

9. REALIZACJA ZADAŃ
    Przy współpracy z:

  • placówkami oświatowymi,
  • służbą zdrowia,
  • poradniami psychologiczno-pedagogicznymi,
  • poradniami specjalistycznymi,
  • ośrodkami uczelnianymi,
  • innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka.

10. OPINIOWANIE

W Poradni wydawane są opinie w sprawie:

  • objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
  • objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej.

11. ORZEKANIE

      W Poradni wydawane są orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci wymagających specjalnych form i metod
      pracy.